7. juni 2014

Oppskrift Pulled pork burger i Slow Cooker

Jeg har nylig kjøpt meg slow cooker, og dennte måtte testes ut. En kollega av meg har kommet med mange tips til hva jeg kan lage.
Så i dag ble det pulled pork burger.




Siden jeg er helt ny i blogg-gamet, så har jeg ikke tatt så mange bilder under veis.

Jeg hadde kjøpt en svinesteik på ca. 2 kg. (Greit med mye, sånn at vi kan ha rester i noen dager). Denne tok jeg vekk nettingen rundt, og samtidig skar vekk skinnet og litt av det tykke fettet. Etterpå la jeg kjøttet i slow cookeren og hadde oppi ca. 3-4 dl. med vann og ca. 3 dl. BBQ marinade. (Her kan du godt ha litt mer oppi, for mer smak. Jeg hadde ikke mer.)
Jeg lot kjøttet stå på "low" i ca. 9 timer. Mulig det hadde vært ferdig etter 7-8 timer, men siden jeg har vært å fartet i hele dag, ble det 9t. 
Når det var ferdig, så var det bare å rive kjøttet fra hverandre. Utrolig mørt kjøtt!




Det ble kjøpe-burgerbrød, Gourmet i fra Hatting.
I burgeren hadde jeg BBQ dressing fra Idun, hjertesalat, mais, paprika, agurk, pulled pork kjøtt og BBQ saus.

 

 



Dette var utrolig godt og kan virkelig anbefales!

Cammi-Bammi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar